Produktinformation – Visual Arkiv Tjänst

Produktinformation – Visual Arkiv Tjänst

 

Visual Arkiv som Tjänst innehåller all funktionalitet som den lokala installationen innehåller.

Vi sköter då installationer, uppdateringar och uppgraderingar. Du som kund behöver inte drifta och hålla specialkompetens gällande infrastrukturen.

I tjänsten körs Visual Arkiv applikationen helt utanför användarens egen miljö. Användaren har åtkomst till applikationen via internet.
Vid uppkoppling startas en virtuell dator med nödvändiga applikationer, vilken ger varje enskild användare en isolerad miljö som i sin tur har sin verksamhets unika databas ansluten.

Tjänsten levereras från Fujitsu Sverige samt från Microsoft Azure datacenter i Sverige.

Klient

Remote Desktop Client from Microsoft alternativt att köra uppkopplingen från valfri browser. En Internetuppkoppling krävs.

Server i molnet

I Tjänsten tillhandahålls de nödvändiga infrastrukturkomponenterna, dess underliggande tjänster och licenser, för att kunna använda Visual Arkiv utan egen infrastruktur.
Det som krävs av kunden är en Visual Arkiv tjänstelicens.

För denna tjänst använder sig Fujitsu av Microsoft Azure som molntjänstleverantör.

Autentisering

Fujitsu skapar interna Azurekonton åt samtliga användare. Dessa kräver multifaktorautentisering (MFA) vid första inloggningen.
MFA går ut på att användare beviljas åtkomst efter att ha presenterat flera separata bevis för sin identitet.

Tillgänglighet

Tjänsten är åtkomlig 24 timmar om dygnet samtliga dagar under året med reservation för serviceunderhåll.

Tjänsten har en tillgänglighet på 99,8 %.

Backup

Backup sker kontinuerligt. I tjänsten tillhandahålls ”point in time” backup för upp till 30 dagar. Detta innebär möjlighet att välja en tidpunkt från de senaste 30 dagarna från vilken återläsning kan ske.

Fullständig backup görs månadsvis och sparas i sex månader. Om återställning av databasen krävs beställs detta via supporten.

Tilläggstjänster

Visual Arkiv har funnits på marknaden över 30 år och vi har gedigen erfarenhet av att hjälpa till i alla led, från produktsupport och utbildning till installation och teknisk support.

Utöver ordinarie support och underhåll, kan vi hjälpa er med era specifika behov och önskemål. Vi erbjuder enskilda avgränsade tjänster eller skräddarsydda paketlösningar om så önskas. Vid behov kan vi utföra konsulttjänster på plats hos er eller på distans om uppdragets karaktär tillåter.

Tilläggstjänster för Visual Arkiv Tjänst

Tilläggstjänster som inte ingår i licensen och debiteras separat:

  •  Hjälp att migrera lokalt installerad Visual Arkiv
  • Hjälp vid migrering till annan produkt.
  • Import/Export av databas.
  • Anpassningar/integrationer mot andra system hos kund.
  • Återställning av databasbackup på kundens begäran.

Kontakt för tilläggstjänster

Vill du veta mer om vad vi kan hjälpa till med eller diskutera era behov och önskemål kontakta:

Maria Lindquist, Kundkontakt för Visual Akriv

tel  070 793 79 18

mail  maria.lindquist@fujitsu.com

Prova Visual Arkiv kostnadsfritt i 30 dagar